Klanten

Waarom onze klanten ons werk waarderen

Wij zijn een boutique HR-adviesbureau dat werkt voor een breed scala aan industrieën, variërend van grote, beursgenoteerde bedrijven tot kleinere particuliere bedrijven. De meeste van onze klanten opereren Internationaal in de profitsector.

We zijn in staat geweest om een ​​vertrouwde adviseur op het gebied van HR-strategie en transitie te worden voor de mensen en organisaties waarmee we door de jaren heen hebben gewerkt. Onze gedrevenheid en ons vermogen om problemen op te lossen en resultaat te leveren wanneer de druk hoog is, wordt zeer gewaardeerd door onze klanten.

Onze klanten beseffen dat verandering niet eenvoudig is en dat het essentieel is om de juiste mensen aan boord te hebben. Ze waarderen het dat we ons vroeg in het project bij hen voegen, om de transitie te helpen definiëren en om de beste professionals aan boord te krijgen om samen naar deze doelen toe te werken.

We integreren met bestaande teams, waardoor we het interne leereffect en het draagvlak voor de transitie creëren en maximaal kunnen benutten.

Daarnaast bieden we: 

  • Snelle opbouw van een transitieteam: ‘hit the ground running’
  • Hoogopgeleide interim-capaciteit
  • Ervaring in verschillende branches
  • Ontzorgen en ondersteunen van HR-team(s)
  • Internationaal ervaren professionals 
  • Managen en integreren van andere dienstverleners/leveranciers
  • Sterk netwerk maakt ‘out-of-the-box’ sourcing mogelijk
  • Eenvoudig op- en afschalen
  • Grondige kennisoverdracht 
  • Behoud van bedrijfscontinuïteit
  • Beperking van juridische risico’s
  • Eenvoudige administratie
  • HR Talent Acquisitie voor het interne team 
  • Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding
Lees meer Lees minder

Branches

Wij werken voor een breed scala aan bedrijven, variërend van Large Cap beursgenoteerde ondernemingen tot kleinere particuliere ondernemingen. De meeste van onze klanten opereren internationaal in de profitsector. Voor ons is de rode draad het feit dat alle organisaties, groot of klein, van tijd tot tijd verandering nodig hebben en specialistische kennis nodig hebben om die veranderingen door te voeren. We opereren en hebben ervaring in verschillende branches en domeinen zoals:

FMCG – Retail – Agribusiness – Industrial/ Manufacturing – Financial Services – Maritiem – Oil & Gas – Chemicals – Private Equity – Recruitment/ IHCM – Information Technology & Digital Transformation – Automotive

Assignments

‘Lift and shift’ van verkooporganisatie bij PVH

Halverwege 2020 zijn wij gevraagd om het MEA+ regionale Commerciële team te begeleiden tijdens hun organisatie transitie naar het opzetten van een nieuw kantoor en het verhuizen van de activiteiten en het team van Amsterdam naar Dubai, VAE.

Tijdens de transitiefase in Nederland hebben wij het projectmanagement op ons genomen met betrekking tot de ‘people transitie’ en individuele aankondiging. Vervolgens hebben we gewerkt aan zowel het opzetten van een HR-basis als het overplaatsen van een deel van het team naar Dubai. In de laatste fase lag onze focus op de HR-functie voor de entiteit Dubai: het opzetten van policies & procedures, HR roadmap, HR governance etc.

Lees meer Lees minder

HR IPO Voorbereiding bij Fertiglobe

Na ons werk aan de fusie in 2018/ In 2019 sloten we ons opnieuw aan bij Fertiglobe in 2021. Onze opdracht was dit keer om de HR fundering door te ontwikkelen ter voorbereiding op de beursgang en de eerste 90 dagen daarna.

Voor Fertiglobe hebben we een voltooid functiehuis geleverd, een Personeelshandboek met daarin het beleid en de procedures, we hebben de ‘HR-Delegation of Authority’ ontwikkeld, die de HR-functie over de Internationale entiteiten heen beslaat, en het HR- ‘Internal Control Framework’ ontwikkeld.

Lees meer Lees minder

Apollo Vredestein Specialisatie

Bij Apollo Vredestein BV werden wij ingeschakeld om de organisatie te begeleiden bij de eerste fase van de herstructurering en specialisatie van de fabrieksvestiging in Enschede alsmede het Europese hoofdkantoor in Amsterdam.

Voor deze substantiële transitie (terugbrengen van naar schatting 750 functies) hebben wij het voortouw genomen bij het tot stand brengen van het organisatieontwerp van de doel organisatie en de adviesaanvraag inclusief WMCO ontwikkeld, daarnaast hebben wij de organisatie geholpen bij de voorbereiding op implementatie van het voorgenomen besluit;

Als HR-transitieteam hebben we voor Apollo Vredestein het complete organisatieontwerp geleverd inclusief de juridische opzet met betrekking tot uitwisselbaarheid van rollen en initiële impact op hun personeelspopulatie (op basis van het reflectie principe) en geschatte maatschappelijke impact, de sociaal plan berekening van het voorgenomen besluit.

Lees meer Lees minder

Joint venture bij OCI NV

Bij OCI NV hebben we een joint venture opgericht met de Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), waarbij de kunstmest activiteiten van OCI in de MENA-regio worden samengevoegd met ADNOC FERTIL-fabrieken. Het was onze rol deze transitie te begeleiden vanuit een HR&O-perspectief, de HR-functie op te bouwen en soms een rol te spelen in Integration Management tussen de verschillende business domeinen.

In onze rol als programmamanager hebben we de integratie van de MENA-fabrieken gefaciliteerd. Daarnaast waren we verantwoordelijk voor: het organisatieontwerp van nieuw hoofdkantoor in Abu Dhabi, SG&A HR, internationale mobiliteit & werving, integratie, communicatie en verschillende tijdelijke serviceovereenkomsten. Daarnaast hebben we de HR-afdeling van het hoofdkantoor (strategie, processen, structuur, beloningen, mensen & governance) ontworpen en ingericht.

Lees meer Lees minder

Redesign & Desinvestering bij Lely

Onze opdracht bij Lely was omvangrijk, aangezien we een leidende rol hadden bij de ontvlechting van dit internationaal gevestigde familiebedrijf, bij de herinrichting van de nieuwe Lely Organisatie gericht op Robotica en data , en bij de reorganisatie en verkoop van het Forage-bedrijf (landbouw) dat sinds 1948 de wortels vormde van dit familiebedrijf.

De implementatie van deze reorganisaties leidde tot de succesvolle verkoop van de Forage-activiteiten aan het beursgenoteerde AGCO. Deze grote verandering, die het Nederlandse hoofdkantoor en meer dan een dozijn Lely-locaties wereldwijd omvatte, maakte het voor Lely mogelijk om het volgende hoofdstuk in te gaan met een mooie toekomst in melkveehouderij robotica. In de laatste fase konden we de transformatie van de HR-afdeling een kickstart geven naar het business gedreven, resultaatgerichte en data gedreven team dat het nu is.

Lees meer Lees minder

Klanten

Wat klanten over ons zeggen

Ondanks de impact en moeilijke omstandigheden is het Lydia gelukt om de verandering te leiden en de mensen betrokken te houden. Het was een groot genoegen om met haar samen te werken en ik zou haar op ieder moment graag in mijn team hebben

Kim ByBjerg, VP IoT & Mobility bij Tata Communications

Haakon heeft een persoonlijke drive, waarmee hij snel issues oplost, en ervoor zorgt dat er grote vooruitgang wordt geboekt. Een geweldige kerel. Ik zou in de toekomst zeker weer met hem samenwerken

Andrew Brothers CIO Albert Heijn

Tijdens onze samenwerking gaven ze me het gevoel dat ons transitieproces goed verzorgd en onder controle was en dat gaf ons rust

Marijke Jansen, VP HR & Bestuurslid Lely

Lydia kwam bij ons toen we HR Transition inhuurden tijdens een intense fase van het vormen van onze Strategische Joint Venture met ADNOC in Abu Dhabi. Ze bleek een waardevolle aanwinst, omdat ze in staat was om het brede spectrum van HR-uitdagingen aan te gaan die je in een dergelijk project tegenkomt. Ik kijk ernaar uit om in de toekomst met haar samen te werken!

Frits Toebes MSc, Group HR Director, OCI N.V.

De technische en juridische kennis en de hands-on aanpak maakt dat ze ons naar volledige tevredenheid hebben geholpen. COVID voegde nog een moeilijkheid aan de missie toe maar HRT heeft deze situatie heel goed gemanaged met onze teams. Ik kan hun diensten aanbevelen aan degenen die hun activiteiten moeten herstructureren

Benoit Rivallant, President Europe, Apollo Vredestein B.V.

De HR-uitdagingen waren talrijk en ons interne team had op verschillende belangrijke momenten de expertise en begeleiding nodig. We kijken ernaar uit om in de toekomst weer met jullie samen te werken

Gaurav Kumar, Chief Financial Officer, Apollo Tyres Ltd.